VR4STEM





Τίτλος: Virtual Reality for STEM Entrepreneurship Training


Funding: Erasmus+


Έναρξη: Φεβρουάριος 2016


Λήξη: Ιανουάριος 2018


Web site: http://vr4stem.ro/index.php/en


Πληροφορίες για το έργο:


Το έργο VR4STEM έχει ως στόχο να βοηθήσει τους νέους να αποκτήσουν δεξιότητες επιχειρηματικότητας στον τομέα των STEM (ΕΤΜΜ: Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά) και την σχετική βιομηχανία των ΤΠΕ μέσα από τα μαθήματα που θα δημιουργηθούν και μέσα από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και τις μαθησιακές προσεγγίσεις στο καινοτόμο 3D εικονικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, που θα αναπτυχθεί. Το έργο θα προωθήσει επίσης την εκμάθηση μέσω Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων σε διάφορες γλώσσες. Ο κύριος στόχος του έργου είναι να προσφέρει ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον για τη διδασκαλία / εκμάθηση πτυχών ΕΤΜΜ επιχειρηματικότητας που θα χρησιμοποιούν προηγμένες εκπαιδευτικές μεθόδους που βασίζονται στις ΤΠΕ, όπως η 3D εικονική πραγματικότητα. Αυτό θα οδηγήσει σε πιο αποτελεσματική διδασκαλία και κατάρτιση βασισμένη στις ΤΠΕ και θα προσφέρει επίσης νέους και πιο ελκυστικούς τρόπους διδασκαλίας, μέσω του Εικονικού 3D Κόσμου που θα αναπτυχθεί. Το έργο VR4STEM θα προσφέρει στους νέους την ευκαιρία να βελτιώσουν την κατανόηση και τις δεξιότητες τους σχετικά με την επιχειρηματικότητας σε ΕΤΜΜ, μέσω της χρήσης προηγμένων ΤΠΕ (όπως η τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας) και θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας της μάθησης. Μέσα από όλες τις δραστηριότητες του, το έργο θα εκσυγχρονίσει και θα ενισχύσει την απόδοση και την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης ΕΤΜΜ επιχειρηματικότητας και θα ενισχύσει την αποτελεσματικότητα και την ελκυστικότητα της εκπαίδευσης της νεολαίας με την αξιοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών τεχνικών ΤΠΕ και θα προσφέρει καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο 3D εικονικό περιβάλλον. Τα αποτελέσματα του έργου θα στηρίξουν την αυτό-μάθηση, καθώς και την τυπική (σύγχρονη ή ασύγχρονη, virtual ή blended) μάθηση. Αυτό πρόκειται να ενισχύσει τη συμμετοχή στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση και κατάρτιση. Ο Εικονικός 3D Κόσμος που θα αναπτυχθεί θα είναι μια πλατφόρμα εκμάθησης διαθέσιμη από οπουδήποτε, έτσι ώστε να είναι κατάλληλη για άτομα με κινητικές δυσκολίες ή που ζουν σε απομονωμένες περιοχές. Το έργο θα εκσυγχρονίσει και θα ενισχύσει την απόδοση και την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης στην επιχειρηματικότητα των νέων στον τομέα των ΕΤΜΜ και επίσης θα ενισχύσει την αποτελεσματικότητα και ελκυστικότητα της εκπαίδευσης των νέων της Ευρώπης με την αξιοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών τεχνολογιών.


Στόχοι και Αποτελέσματα

 Το έργο έχει τρεις φάσεις: Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Αξιολόγηση. Ο σχεδιασμός θα λάβει χώρα κατά τη διάρκεια των πρώτων οκτώ μηνών με κύριους στόχους τον εντοπισμό των αναγκών σε κατάρτιση σε θέματα επιχειρηματικότητας για τους νέους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τον τομέα ΕΤΜΜ και στη συνέχεια να σχεδιάσει ένα κατάλληλο πρόγραμμα σπουδών για την αντιμετώπισή τους μέσα από την αξιοποίηση των πλέον σύγχρονων τεχνολογιών. Η Υλοποίηση των μαθημάτων ΕΤΜΜ Επιχειρηματικότητας θα λάβει χώρα τον επόμενο χρόνο, με σκοπό να προετοιμάσει το υλικό μάθησης και να το ενσωματώσει σε ένα 3D εικονικό εκπαιδευτικό περιβάλλον που θα αναπτυχθεί. Η τελική φάση Αξιολόγησης αφορά την δοκιμή του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος μέσα από διάφορες δραστηριότητες πιλοτικής χρήσης, την αξιολόγηση του και τέλος την χρήση των αποτελεσμάτων για να βελτιωθεί και να ολοκληρωθεί. Τα κύρια αποτελέσματα είναι τα εξής: Αναφορά/ανάλυση των απαιτήσεων/αναγκών στην Εκπαίδευση ΕΤΜΜ Επιχειρηματικότητας και Αναφορές/εκθέσεις πάνω στις τεχνολογίες και τεχνικής χρήσης της Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση και ιδιαίτερα για τους νέους - Πρόγραμμα κατάρτισης για Εκπαίδευση ΕΤΜΜ Επιχειρηματικότητα με βάση την ανάλυση και λαμβάνοντας υπόψη τις εκθέσεις των τεχνολογιών και δυνατοτήτων των Εικονικών Κόσμων - Ανοικτοι Εκπαιδευτικού Πόροι (κείμενα, παρουσιάσεις, πολυμέσα, 3D αντικείμενα) για τα μαθήματα - Ιστοσελίδα έργου και Αποθετήριο Περιεχομένου, που φιλοξενεί όλο το εκπαιδευτικό υλικό -Το 3D εικονικό εκπαιδευτικό περιβάλλον είναι το κύριο αποτέλεσμα αυτού του έργου, που θα φιλοξενήσει το υλικά μάθησης ΕΤΜΜ επιχειρηματικότητας καθώς και τα μαθησιακά σενάρια - Οδηγός Χρήσης για τη χρήση του 3D Εικονικού Κόσμου - Έκθεση και αξιολόγηση των δραστηριοτήτων Πιλοτικής δοκιμής για τη διασφάλιση της ποιότητας του 3D εικονικού κόσμου, του εκπαιδευτικού υλικού και των δραστηριοτήτων. Το πρόγραμμα θα εκσυγχρονίσει και θα ενισχύσει την απόδοση και την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης στην επιχειρηματικότητα των νέων στον τομέα των ΕΤΜΜ και επίσης θα ενισχύσει την αποτελεσματικότητα και την ελκυστικότητα της εκπαίδευσης των νέων της Ευρώπης με την αξιοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών τεχνολογιών.